Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościKontrowersje wokół debaty burmistrzowskiej w Turku. Co poszło nie tak?

Kontrowersje wokół debaty burmistrzowskiej w Turku. Co poszło nie tak?

Dodano:
Kontrowersje wokół debaty burmistrzowskiej w Turku. Co poszło nie tak?

Mimo wcześniejszych publicznych deklaracji wszystkich kandydatów na burmistrza Turku o udziale w otwartej debacie przed drugą turą, do spotkania nie dojdzie. Obecnie urzędujący burmistrz Romuald Antosik, który ubiega się o reelekcję i jego rywal w wyścigu o najważniejsze stanowisko w mieście Piotr Rybarski nie porozumieli się w tej sprawie.

W związku z tym, że wokół debaty, którą zamierzaliśmy zorganizować wspólnie ze sztabami wyborczymi, pojawiło się wiele emocji i niedomówień przedstawiamy zapis z technicznego spotkania online z dwoma kandydatami, podczas którego chcieliśmy ustalić termin, miejsce i zasady. Publikujemy również korespondencję mailową pomiędzy kandydatami, jaka wpłynęła także do redakcji LM.pl.

Dzień dobry

Na początku chciałbym się odnieść do jednego faktu. Mianowicie na ponad godzinę przed naszą rozmową o debacie, członek Komitetu Wyborczego Koalicji Obywatelskiej w Turku poinformował mieszkańców o terminie i miejscu debaty. Proszę mi wyjaśnić, w jaki sposób chciał Pan z zainteresowanymi stronami uzgadniać nasze spotkanie, które już wcześniej narzucił nam Pan z góry, o czym świadczy wpis na Facebooku tej osoby z Pana komitetu wyborczego?

W swoich planach w ogóle nie uwzględnił Pan tego, że jako urzędujący Burmistrz Miasta Turku mam liczne obowiązki, które nie kończą się o godz. 15.00.

Mimo to wykazując dobrą wolę i chęć spotkania się z Panem zaproponowałem Panu spotkanie w dogodnym dla nas terminie w studiu redakcji LM.pl, co Pan kategorycznie odrzucił jednocześnie informując mnie i redakcję o tym, że inne terminy Panu nie pasują.

Ponieważ poinformował nas Pan, że w innych terminach nie ma Pan czasu, w tej sytuacji nie widzę z Pana strony woli wspólnego uzgodnienia prawdziwej debaty pomiędzy nami, która pozwoliłaby mieszkańcom Turku rzetelnie ocenić, kto będzie lepiej pełnił funkcję Burmistrza Miasta Turku.

Z należnym Panu szacunkiem

Burmistrz Miasta Turku

Romuald Antosik

Oto odpowiedź wystosowana przez Piotra Rybarskiego

Szanowny Panie Burmistrzu,

Dziękuję za maila i możliwość wyjaśnienia pewnych kwestii dotyczących organizacji debaty. Jestem przekonany, że nasza otwarta rozmowa przyczyni się do lepszego zrozumienia przez mieszkańców naszych stanowisk i planów na przyszłość.

W trakcie pierwszej debaty zadeklarowałem, że jestem otwarty na formę rozmowy z mieszkańcami przy udziale publiczności. Dlatego właśnie zdecydowałem się na organizację debaty w takiej formie. Uważam, że to ważne, aby mieszkańcy mieli możliwość bezpośredniego uczestnictwa i zadawania pytań.

Wybrałem salę Barbórka, ponieważ jest to jedna z nielicznych lokalizacji, która spełnia wymagania stawiane przed takim obiektem. Przede wszystkim:

* Łącze internetowe: Sala Barbórka posiada dobre łącze internetowe, co umożliwi transmisję debaty online. To kluczowe, aby dotrzeć do jak największej liczby mieszkańców, także tych, którzy nie mogą być obecni fizycznie.

* Pojemność: Sala może pomieścić do 240 osób, co jest istotne, aby zapewnić dostęp do debaty jak największej liczbie zainteresowanych mieszkańców.

* Lokalizacja: Sala znajduje się w centrum miasta, co ułatwi dojazd i uczestnictwo mieszkańcom.

* Osoby niepełnosprawne: jest to hala do której jest możliwość dostępu dla osób niepełnosprawnych.

Rozumiem wątpliwości Pana Romualda odnośnie ilości miejsc na sali. Faktycznie, inne lokalizacje, takie jak Hala Sportowa, mogą pomieścić więcej osób, ale niestety nie posiadają odpowiedniego łącza internetowego do przeprowadzenia transmisji debaty. Inna sala, którą rozważałem, to hala OSP, ale tam z kolei pojawiłby się problem z dostępem dla osób niepełnosprawnych.

Zaproponowałem terminy poniedziałkowy oraz wtorek. Rozumiem, że Pan Antosik może mieć trudności z dostępnością w tych konkretnych terminach. Jednak te daty są ściśle związane z kalendarzem LM.PL, który mógłby przeprowadzić debatę w dniach: 13, 14, 15, 16. Terminy 11 i 12 są bardzo blisko, aby dobrze poinformować mieszkańców i odpowiednio przygotować debatę.

Być może zarezerwowałem halę zbyt szybko, bez wcześniejszej konsultacji z Panem. Jednakże, mając wiedzę o ograniczonych terminach i dostępności obiektów zdecydowałem się na wstępną rezerwację, aby zapewnić możliwość przeprowadzenia debaty.

Jeszcze raz podkreślam i wyrażam chęć rozmowy z mieszkańcami zgodnie z deklaracją daną podczas pierwszej debaty. Jestem gotów do rozmowy w możliwych terminach. Proszę o informację od Pana Burmistrza do godziny 18 jakie jest Pana stanowisko.

Pozdrawiam serdecznie,

Piotr Rybarski Kandydat na Burmistrza Miasta Turek

Maile
Maile
Maile
Maile
Maile
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole