Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościSamochód z butelek

Samochód z butelek

Dodano: , Żródło: PWSZ Konin
Samochód z butelek

W jaki sposób z plastikowych butelek robi się samochód, a ile ich potrzeba do wyprodukowania bluzy z polaru oraz jak zaprogramować robota szkoleniowego dowiedzieli się uczestnicy kolejnej edycji Akademii Młodego Studenta PWSZ w Koninie.

W jaki sposób z plastikowych butelek robi się samochód, a ile ich potrzeba do wyprodukowania bluzy z polaru oraz jak zaprogramować robota szkoleniowego dowiedzieli się uczestnicy kolejnej edycji Akademii Młodego Studenta PWSZ w Koninie.

Na spotkanie, przygotowane przez pracowników i studentów Katedry Mechaniki i Budowy Maszyn na Wydziale Budownictwa, Mechaniki i Inżynierii Środowiska, przyjechali uczniowie z Zespołu Szkół Zawodowych w Słupcy. Nim ruszyli do zajęć, prof. Edward Pająk, kierownik katedry, powiedział: ‒ Mam nadzieję, że dziś spodoba się wam to, co robimy i niektórzy wrócą, by z nami studiować.

Czterdziestominutowe warsztaty odbywały się rotacyjnie w czterech, średnio 10-osobowych grupach tematycznych w laboratoriach rysunku technicznego, komputerowym, elektrycznym i metaloznawstwa. W tym ostatnim Karolina Wiśniewska, wykładowca metaloznawstwa i obróbki cieplnej, a także absolwentka PWSZ w Koninie, opowiadała młodym studentom o materiałach stosowanych przy produkcji samochodów: stalach, stopach nieżelaznych, kompozytach i tworzywach sztucznych. ‒ Na przykład w Hyundaiu Qarmaq na części z tworzyw zużywa się około 1000 butelek PET, oczywiście zmielonych i odpowiednio wzbogaconych. To nie tylko elementy kokpitu, ale też silnika ‒ zaznaczyła. ‒ A na bluzę z polaru potrzeba jakieś 38 butelek ‒ dodała. Podkreślała znaczenie recyklingu. ‒ 95 proc. części samochodu powinno być poddane utylizacji, a następnie wrócić do produkcji.

Podczas pozostałych zajęć uczniowie poznali skróconą historię pisma technicznego i systemów CAD, które są jego komputerową kontynuacją, otrzymali pierwsze nauki z programowania robotów szkoleniowych oraz komputerowego modelowania wirtualnego. W każdym z tych laboratoriów mogli nową wiedzę wprowadzić w czyn, czyli poćwiczyć pisanie w bloku technicznym, a w komputerze zaprogramować proste urządzenie lub wymodelować wirtualny domek.

DSC04386
DSC04388
DSC04397
DSC04400
DSC04401
DSC04407
DSC04419
DSC04420
DSC04428
DSC04437
DSC04439
DSC04441
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole